maandag 10 januari 2011

Hoe het nu gaat.

Het is al een tijdje geleden dat ik wat op mijn site heb gezet.
Zelf had ik niet veel de behoefte om er weer wat op te zetten, maar begon toch steeds vaker te denken dat het wel weer een keertje kon, en kreeg ook van mensen te horen dat ik dat maar weer eens moest doen. Zelf had ik niet echt het idee dat veel mensen mijn blog lezen omdat ik niet vaak reacties kreeg op mijn gastenboek. Ik zou het wel fijn vinden als je een reactie achterlaat, zo zie ik ook waarvoor ik het doe;) Dus.. daarom hier weer even een Up-date uit Inge-land!

Het gaat momenteel niet echt geweldig. Zit er eigenlijk een beetje door heen. Net weer het nieuwe jaar begonnen, met de gedachte dat het toch echt dit jaar moet gebeuren omdat ik anders ook niet meer weet waar ik nou eigenlijk op zit te wachten. Alsof het geen einde heeft het wachten. Ik hoop natuurlijk nog steeds dat er zo snel mogelijk een hart is, want zo leven is niet heel lang vol te houden. Ook ben ik altijd nog bang dat er een moment komt dat het echt slechter met me gaat, lichamelijk. Geestelijk vind ik het wel zwaarder worden... vooral omdat het nu weer de tijd is dat ik bijna 3 jaar wacht, dat zijn 3 jaren waarin ik me had kunnen ontwikkelen. Nu sta ik stil, op pauze, en kom ik niet verder. Wel probeer ik natuurlijk het altijd vol te houden door dingen vooruit te plannen. Ik heb altijd iets nodig om naar uit te kijken. Al is het dat ik weet dat ik s'middags even uit huis ben, of over 2 weken even een weekje op vakantie ga, als er maar iets is.
In de tijd dat ik niet meer op mijn site heb geschreven zijn er wel een aantal ontwikkelingen plaats gevonden dus daar zou ik nu ook even over vertellen;

Les volgen met de webchair op het ROC doe ik niet meer. Omdat mijn vriendin ( waar ik dat samen mee deed ) er mee stopte vanwege dat ze naar het Roessingh (revalidatiecentrum) ging, werd het meteen al een beetje moeilijker voor mij. Vooral omdat wij samen vaak opdrachten maakten zodat we het ook op tijd afkregen. En natuurlijk is het fijner en leuker als je niet de enige bent. Mijn leraar die ik destijds had zou dan waarschijnlijk ook vervangen worden, en dat zag ik ook niet zo zitten. Ook kwam ik erachter dat ik eigenlijk in de toekomst niet iets met mode wil gaan doen.
Toen ben ik naar een ander iets gaan zoeken en kwam ik uit op een thuisstudie van de LOI, voedingsconsulente. Dit leek me ontzettend leuk, en heeft ook echt mijn interesse. Toen ik er mee begon zag ik het helemaal zitten. Helaas pakte het wat minder uit dan gehoopt. Ik merkte dat ik het erg moeilijk vond om dingen te onthouden. Zo moest ik soms een bladzijde 6 x lezen om nou echt te weten wat er stond. Dat frustreerde mij enorm. Ik vond het steeds minder leuk. Vooral omdat ik vroeger voor dat ik ziek was niet zoveel moeite had om te leren.
En toen ben ik echt eens gaan nadenken waarom ik het eigenlijk deed, omdat het mij opgeven moment alleen maar frustreerde. Ik kwam erachter dat ik het eigenlijk deed zodat ik tegen anderen kon zeggen dat ik wat doe. En dat klinkt misschien een beetje suf, maar dat komt denk ik zelf uit toen die tijd dat ik niet werd geloofd. Dat zelfs de doktoren dachten dat ik gewoon niet naar school wou en daarom maar deed alsof ik ziek was ofzo. Dat heeft mij ontzettend onzeker gemaakt. Ik denk dan ook vaak van ... wat vinden anderen wel niet van mij... en dat vind ik wel moeilijk. Ook al weet ik diep van binnen dat dat niet moet uitmaken. Dus nu doe ik even niks. Maar ik ga wel proberen om wat meer regelmaat te krijgen in een week. Want dat mis ik soms wel. Het enige wat ik nu als regelmaat heb is fysiotherapie 2x per week. Misschien wil ik daarom 1 of a keer per week een vrijwilliger, of iemand wil laten komen om bij mij te komen. Eerst vond ik dat erg suf.. 'Dan voel ik me zo erg een patiënt', zei ik tegen mijn moeder, ' komt er iemand voor mij omdat ik ziek ben bla bla bla'. Waarop mij moeder antwoordde: 'Nou en! Wat maakt het uit, het is toch fijn voor jou.' Toen dacht ik van ja ze heeft ook wel gelijk.
Nu ben ik een beetje opzoek naar iemand die mij Italiaans wil leren, iets wat ik al lange tijd graag wil leren. Het zou wel moeilijk zijn, maar ik denk doordat er dan iemand is die mij daar bij kan helpen, en het niet alleen hoef te doen dat het dan beter gaat. Dus daar moet ik nog even achter aan.

GRONINGEN:
Sommige zullen het misschien al weten maar Wytze heeft een nieuwe kamer in Groningen.
Omdat ik graag ook wat vaker bij hem wil zijn in Groningen hebben we een oplossing gevonden waardoor ik wat vaker naar Groningen kan. Ik betaal mee met zijn kamer zodat hij een een goede kamer kon vinden, en dan kom ik ong. 1 week per maand in Groningen.
De kamer is nog geen 500 meter van het ziekenhuis en we kunnen lopend met de rolstoel naar het centrum. Dat is ideaal, zo hebben we geen auto nodig.
Zo ga ik bijvoorbeeld volgende week naar Groningen. Het is wel een kamer op de 3e verdieping maar gelukkig kan Wytze mij de trappen optillen. Ik kan bij deze kamer wel alleen zijn omdat de rest ( keuken, toilet, douche ) allemaal op 1 verdieping is. Ook hoeven we de keuken en de badkamer niet te delen. Ik vind het erg leuk om in Groningen te zijn, ook al zit ik alsnog vaak alleen binnen, maar dan ben ik wel in ieder geval in Groningen, onder de jonge mensen, waar ik zou moeten horen. En het is ook ideaal dat het ziekenhuis zo dichtbij is, voor controles en als er dan wat is kan ik er gewoon heen. Dus dat is altijd weer iets om naar uit te kijken.


HOOGEVEEN:
Zo als sommige ook waarschijnlijk weten is dat mijn vader vanaf half februari burgemeester word van Hoogeveen. Dit betekent niet dat wij meteen ook gaan verhuizen. Eerst moet het huis hier in Haaksbergen worden verkocht ( dus als je nog iemand kent… ;) ) Zelf heb ik er niet heel veel moeite mee. Eigenlijk heb ik niks meer in Haaksbergen.Vrienden en vriendinnen wonen allemaal ergens anders. En ik had sowieso nooit veel met Haaksbergen.
Wel gek dat we weer gaan verhuizen en uit ons huis gaan, maar het is niet zo dat ik het heel erg vind. Ik hoop natuurlijk dat ik zo snel mogelijk word geholpen zodat ik in Hoogeveen een nieuwe start kan maken…
Dus dit jaar word vast een druk jaar, en natuurlijk hoop ik dat het NOG drukker word!


Liefs Inge

13 opmerkingen:

  1. Hee Inge,

    Wat naar dat je nog steeds geen nieuw hart hebt. Ik had eigenlijk gehoopt dat je al getransplanteerd was. Wachten is zo vervelend.. En 3 jaar is al een hele tijd. Ontzettend jammer dat studeren niet gaat, maar je gezondheid gaat voor! Hopelijk kan je dat over een tijdje wel weer allemaal met je nieuwe hart. Ik hoop dat je snel aan de beurt bent. Heel veel sterkte en veel plezier in Groningen. Super dat je zo'n lieve vriend hebt!

    Liefs Gwen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Inge. Ik heb je al heel lang bij mijn Google Reader staan en was blij weer een berichtje van je te vinden. Ik heb lang geleden al een keertje bij je gereageerd.
    Ik kan me goed indenken dat het moeilijk voor je is, dat lange wachten.
    Houd je ook van creatief bezig zijn? Er zijn tegenwoordig zoveel nieuwe en leuke dingen waar je mee bezig kan zijn. Zelf vind ik het altijd heerlijk als er iets uit mijn handen komt.
    Ik wens je heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey meid

    goed van je dat je de mensen toch een beetje op de hoogte houdt!
    je bent een topper...
    enne als er iets is of je wilt ff het huis uit;)..je weet me te vinden...
    vrijdag krijgen we de sleutel dus als je nieuwsgierig bent kom je maar keer langs;)...
    XXX Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hee Ingeping!
    Je hebt er weer een goed stukje van gemaakt, knap hoor!;)Je moet maar gewoon blijven schrijven hoor, ook al krijg je misschien niet altijd van iedereen een reactie. Ik denk dat er toch nog wel veel mensen zijn die het lezen. Je bent de topper van de toppers, de beste van de besten! Nog even volhouden!
    Tot morgen lieverd! Wytze

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Inge,

    Inderdaad weer een nieuw jaar. We blijven heel hard duimen dat 2011 jou jaar mag worden. Ik weet niet of je dit berichtje nog leest voor je naar Groningen vertrekt maar anders daar misschien wel. Een hele gezellige week samen. Liefs Ikka

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hai Inge,

    Wytze heeft gelijk, er lezen veel mensen die niet altijd reageren.. Daar ben ik er 1 van. Ik kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt, maar houdt vol. Die ene dag komt! Fijn dat je nu ook naar Groningen kunt, een andere omgeving en nieuwe impulsen. Geniet van de kleine dingen, ook al is dat soms moeilijk... en keep your head up! Als er iemand respect verdient ben jij het wel!

    Groetjes Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Inge,
    Hallo Inge,
    Fijn dat je weer wat hebt geschreven, ik ben toch steeds erg benieuwd hoe het met je gaat.
    Dus .... er zijn zeker mensen die je verhaal lezen ook al reageren ze niet allemaal zoals ik.
    Blijf volhouden en genieten van alles wat op je pad komt, zoals de fijne weken samen met je vriend in Groningen.
    Ik zal voor je duimen dat 2011 jouw jaar wordt!
    Groetjes Roos(moeder van Niek:vriend van Frank)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Inge,

    Ik lees ook je blog sinds ik je op tv heb gezien. Dus nu dan toch maar een berichtje achter laten ;) Leuk dat je weer wat hebt geschreven!

    Het is idd lastig om het allemaal maar goed te doen voor iedereen, maar ik vind dat je gewoon lekker aan jezelf moet denken!! Doe waar je zin in hebt en wat je kunt en wat anderen er van denken is bijzaak.

    Hou vol!

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hee lieve meid!

    Inderdaad, je blogs worden vaker gelezen dan er reacties zijn:) Ik vind het zo knap hoe jij al 3 jaar lang hier doorheen worstelt en heb zoveel respect voor je, iedere dag dat je nu al wacht is er één teveel geweest, iedereen duimt dat je het liefst nu het telefoontje krijgt dat je kunt komen!
    Doe lekker waar je zelf zin in hebt meid en heb scheit aan de rest van de wereld:)

    Tot vrijdag!

    Liefs, xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha Inge,

    Ik lees net je stukje en blijf zoveel respect voor je hebben. Zoals jij omgaat met de hele situatie is zo ontzettend knap. Ook al ben jij er aan gewend en zeg je heus niet elke dag tegen jezelf dat je een bikkel bent, toch hoop ik wel dat je het zelf wel (vaak genoeg) zo voelt. Ook al kun je niet zoveel zoals je zelf zou willen, je hebt zoveel redenen om zo enorm trots op jezelf te zijn. Onthoud dat he!
    Weet dat ik nog vaak aan je denk. Ik blijf voor je duimen dat het hart er snel is.

    Doe je de groetjes aan je familie?

    Liefs Maaike (JZHMH)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Inge,

    Ik kijk sinds je JZHMH af en toe even hier hoe het met je gaat. Ik ken je verder helemaal niet, maar vind het erg knap hoe je er mee gaat! Ik ben erg benieuwd hoe het nu met je gaat.
    Ik hoop echt dat jij gauw een sterk hart krijgt. Door jou ben ik in ieder geval donor geworden!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hai Inge, knap geschreven, misschien is dat jouw eerste gave, boeken schrijven?
    Is wel fijn om het te lezen, dan begrijp ik een heel klein beetje wat je beleeft. Ga zo een kaartje op de post doen, warme groet Loes(Fischer, van de theemutsen.... )

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Inge,

    Ik zit op mijn werk en verveel me hier vaak (heb een tijdelijke functie) ben daarom 'je zal het maar hebben' gaan kijken op programma gemist en heb ook jouw aflevering bekeken. En omdat je toch een beetje verlangt naar reactie ;) heb je mij hierbij over de streep getrokken om er 1tje achter te laten.

    Ik hoopte op je blog te kunnen lezen dat je ondertussen een nieuw hart hebt. Maar dat was in januarie dus nog niet zo (hoe gaat het nu?)

    Ik vind heb diepe respect voor de manier waarop je omgaat met je ziekte ik ben gezond en heb soms al de moeite met 'het leven' werk zelf in een ziekenhuis en zie gelukkig heel vaak aan andere (hoe slecht ook eigenlijk, dat ik daar anderen voor nodig heb) dat ik super veel geluk heb in mijn leven.

    Ik heb zelf ook in Groningen gestudeert en gewoond! Ik ben nu bijna klaar met mijn studie en woon met mijn vriend in Assen. (ben nu 24).

    Mocht je zin hebben om op mijn reactie te reageren mijn mail is (wel even de spaties verwijderen hea ;) )

    Hello _ you 007 @ hot mail . com

    Ik wens je veel sterkte toe en hoop dat je snel een nieuw hart krijgt!

    Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen