vrijdag 20 november 2009

BNN , 'je zal het maar hebben'

Zo na een drukke week even groot nieuws.

Ik ben gevraagd om mee te werken aan het programma van BNN ned.3 ' je zal het maar hebben '. ( http://www.jzhmh.bnn.nl/ ) het is een programma over jongeren met aandoeningen, ziektes of een handicap, en hoe zij hier mee omgaan.Het wordt gepresenteerd door Valerio Zeno(het seizoen daarvoor door Ruben Nicolai). Ik werd 'getipt' door mensen van HartenTwee en ook van STNU. Ze belden mij en vroegen of ik daar misschien belangstelling voor had, 'ja' zei ik 'natuurlijk' . En even later belde ze van BNN zelf. Na een intervieuw van wel 40 min(pff was echt moe daarna van het praten!) besloten ze om een keer langs te komen voor een interview bij mij thuis. Er kwam iemand die voor BNN werkt, Maaike, zij intervieuwde mij met een klein cameratje erbij en ik moest ook nog een vragenlijst invullen.
Na 1 à 2 weken kreeg ik te horen dat ik was uitgekozen om mee te doen.
Wel spannend allemaal... Ik doe dit vooral om ook aandacht te krijgen voor mijn 'ziekte'. En om mensen duidelijk te maken hoe belangrijk het is om orgaandonor te worden, en dan met name de jongeren, want dat is toch wel de doelgroep die naar BNN kijkt.
Dinsdag was de opname dag. Ik was best zenuwachtig sochtends... Rond een uur of 10 kwamen ze aan bij ons thuis. Met ze bedoel ik: Maaike, cameraman, geluidsman, regisseur en Valerio. We hadden een intervieuw alleen met mij, en ook een met Wytze erbij. En tussendoor zijn we nog buiten wezen lopen om te kijken hoe dat voor mij is om zo snel moe te zijn. Het was erg leuk, maar ook erg vermoeiend. Ze gingen rond 7 uur weer weg. Het is wel leuk om zo iets eens mee te maken, dan zie je eens hoe het er allemaal aan toe gaat bij zo'n programma. Deze dinsdag hebben we nog een halve opname dag, deze word in Groningen opgenomen. In het ziekenhuis laten we door mijn cardioloog een echo maken van mij en Valerio en die gaan we dan vergelijken. Zelf heb ik ook nog een kleine camcorder gekregen om als 'emotionele dagboek' te gebruiken. Dus dan moet ik soms nog keer wat opnemen bijv als ik het heel leuk heb of juist als ik me heel rot voel. Ik weet nog niet wanneer het word uitgezonden maar dat zal ik dan ook wel weer op de site zetten!

Ik ben de laatste tijd veel moe. Dat komt ook omdat ik wel veel te doen heb. Ik heb eigenlijk wel weer even zin in een weekendje niks... Hoop dat ik dan weer een beetje opkrabbel!

Liefs Inge

3 opmerkingen:

  1. Hey Lieferd!
    Wat leuk dat je het verhaal van dinsdag alweer op je site hebt staan! Het was echt grappig om dat hele tv gebeuren eens mee te maken en te zien hoe 'spontaan' alles wat je ziet eigenlijk verloopt:p Je hebt heel geod je best gedaan met de opnames terwijl het eigenlijk veel te veel en veel te vermoeind was. Ik ben heel trots op je!
    Xx Wytze

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey meid!
    super beschreven weer!
    ook alvast succes dinsdag!
    dikke knuffel Michelle(K)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Inge,
    Wat een belevenis om aan zo'n programma mee te werken. En ondanks dat je er erg moe van wordt, is het toch een unieke kans om dit mee te maken. Ik ben benieuwd naar de uitzending.
    Groet, en tot gauw,
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen